کوهستان
کوهنوردی گروه شهدای اَنسر محلٌه لنگرود

ساعت 4/45 صبح جمعه مورخه 95/1/20در میدان نماز شهرستان لنگرود گردهم آمدیم.توسط یکدستگاه مینی بوس که با تلاش دکتر نیکوکار رئیس دانشکده

پرستاری و مامایی و پیراپزشکی لنگرود تدارک دیده شده بود -(جا دارد از ایشان تقدیر و تشکر نمائیم) ساعت 5/15 بامداد حرکت خود را بسمت خصیل دشت(خسیب دشت نیز گفته شده)شروع نمودیم.

پس از گذر از لنگرود به شهر زیبای کومله رسیدیم.با عبور از روستای گولاک محله(مرقد شهید املاکی در این مکان قرار دارد) و روستای سلوش و چند روستای دیگر به روستای بلوردکان رسیدیم.در این روستا به پلی که در یک سه راهی واقع شده رسیدیم.مسیر مستقیم این سه راهی به روستاهای سرلیل وچال دشت و لیارو و...منتهی می گردد و مسیر سمت چپ که در مسیر حرکتمان قرار داشت به هلو دشت (هالی دشت) املش میرود.

جاده هالو دشت یک جاده کوهستانی پر پیچ و خم با افزایش مداوم شیب می باشد و در دو طرف جاده پوشیده از درختان انبوه جنگلی می باشد .مناظر بسیار چشم نوازی در پیرامون این جاده وجود دارد که چشم هر انسان زیبا بینی را به خویش خیره می نماید.افراد زیادی از اقصی نقاط کشور جهت تفرج و گذراندن لحظات شیرین و خاطره انگیز به این نقاط سفر می کنند و از آن لذت میبرند.

در هلو دشت چند ویلا و همچنین رستوران و امکانات رفاهی وجود دارد .ما مسیر خود را بسمت خصیل دشت ادامه دادیم .در ساعت 7/15 صبح به خصیل دشت وارد شدیم.در آنجا تعدادی از دوستان همنورد لنگرودی را مشاهده کردیم که از منطقه تابستان نشین املش آمده بودند و شب در این مکان توقف داشتند.پس از خوش و بش با این عزیزان که عازم اسپیلی دیلمان بودند پس از استراحتی مختصر و صرف صبحانه آماده حرکت شدیم.

تعداد ما 17 نفر بود.ما در ساعت 8/15 بسمت قله حرکت کردیم.پس از طی مسافتی کوتاه توسط آقای ملکی (رئیس هیئت کوهنوردی لنگرود) بمدت 15 دقیقه اقدام به نرمش صبحگاهی و حرکات کششی نمودیم تا بدنهایمان مهیای صعود گردند.

پس از معرفی عوامل اجرایی برنامه به حاضران ما طی طریق بسمت قله را ادامه دادیم و در ساعت 10/40 به قله رسیدیم.در طول مسیر مقداری استراحت و تجدید قوا داشتیم.

هوا خوب و کاملاً مستعد صعود بود .ما بمدت نیم ساعت روی قله توقف نمودیم و عکسهای خاطره انگیز گرفتیم.

روز 20 فروردین در تقویم کشور ما بنام روز ملی فناوری هسته ای نامگذاری شده است ما این روز را گرامی داشتیم و از مقام شامخ شهدای هسته ای که جان خویش را در راه عزت و سربلندی ایران عزیز تقدیم نموده اند تجلیل بعمل آوردیم.

در ساعت 11/15 به سمت پایین حرکت کردیم .ما در ساعت 13/30 به خصیل دشت برگشتیم و در قهوه خانه سنتی آنجا ناهار را صرف نمودیم و نماز ظهر و عصر را اقامه نمودیم.در ساعت 14 بسمت لنگرود به راه افتادیم و در ساعت 16 به شهر و دیار خویش مراجعت کردیم.

بدین ترتیب روزی زیبا و به یاد ماندنی در سفرنامه کوهنوردیمان ثبت گردید.

لازم به ذکر است که در این برنامه به پاس زحمات دکتر نیکوکار از طرف هیئت کوهنوردی لنگرود هدیه ای به رسم یادبود همراه با لوح تقدیر و سپاس به ایشان اعطا گردید.

جا دارد از زحمات آقای هادی کاظم نژاد بعنوان راهنمای برنامه آقای نصرالله علی نژادیان بجهت برنامه ریزی این صعود و آقای پرویز آل شعبان سرگروه محترم گروه کوهنوردی شهدای آنسرمحله تقدیر و تشکر بعمل آوریم.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کوهستان و آدرس e30gol.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.